Kredyt ratalny w Alior Banku

Przed uruchomieniem kredytu ratalnego

Jakie warunki muszę spełnić, aby otrzymać kredyt ratalny w kanale online?

Aby otrzymać kredyt jako osoba fizyczna, musisz spełniać wszystkie poniższe warunki:

  • być obywatelem RP,
  • mieć ważny dowód osobisty,
  • mieć stałe lub czasowe zameldowanie oraz adres zamieszkania na terenie Polski,
  • mieć pełną zdolność do czynności prawnych,
  • mieć ukończone 18 lat (przy zakupie telefonu komórkowego limit wieku może być wyższy),
  • wykazywać się regularnymi dochodami ze źródeł, które akceptujemy (listę znajdziesz poniżej),
  • mieć prywatny numer telefonu komórkowego, pod którym możemy się z Tobą kontaktować,
  • mieć adres e-mail,
  • mieć indywidualne konto bankowe, z którego zrobisz przelew weryfikacyjny – jeśli będzie przez nas wymagany,
  • otrzymać od nas pozytywną ocenę zdolności kredytowej.
Jakie źródła dochodów akceptujecie?

Akceptujemy poniższe źródła dochodów:

  • umowa o pracę,
  • działalność gospodarcza,
  • działalność rolnicza,
  • emerytura/ zasiłek przedemerytalny,
  • renta,
  • kontrakt wojskowy,
  • kontrakt menedżerski,
  • pełnienie funkcji prezesa/ członka zarządu,
  • pełnienie funkcji radnego/posła,
  • renta rodzinna (z wyłączeniem renty rodzinnej na okres nauki),
  • umowa zlecenia/ umowa o dzieło.

Szczegółową listę akceptowanych przez nas źródeł dochodu (wraz z wymaganiami do nich) – znajdziesz we wniosku online – w liście rozwijanej.

Jaką kwotę kredytu mogę otrzymać?

Maksymalna kwota kredytu zależy od wyniku oceny Twojej zdolności kredytowej oraz od oferty produktów kredytowych dostępnej w sklepie.

Czy mogę otrzymać więcej niż jeden kredyt?

Tak, jeśli pozwala na to Twoja zdolność kredytowa.

Ważne!

Kolejny wniosek o kredyt złóż dopiero po zakończeniu poprzedniego wniosku – czyli jeśli:

  • otrzymasz od nas potwierdzenie zawarcia umowy na e-mail,
  • anulujesz poprzedni wniosek,
  • wiosek zostanie anulowany przez nas.
Czy mogę zapłacić częściowo za towar z własnych pieniędzy?

Tak, ale tylko gdy umożliwia to sprzedawca.

W takiej sytuacji we wniosku ratalnym online na etapie kalkulacji kwoty raty będzie dostępne pole "Wpłata własna".

Czy do otrzymania kredytu wymagacie jakichś dokumentów?

Do otrzymania kredytu na uproszczonych zasadach do oceny zdolności kredytowej wymagamy tylko dowodu osobistego i poniższych informacji:

  • wysokość dochodu i dane Twojego zakładu pracy lub Twojej firmy – zazwyczaj wystarczy, że podasz ich NIP.
    W przypadku innych dochodów postępuj zgodnie z informacjami na formularzu kredytowym,
  • numer konta, z którego wykonasz przelew weryfikacyjny na 1 zł.
Jakie towary mogę kupić na raty?

Na raty możesz kupić większość towarów trwałego użytku.

Produkty, których nie możesz kupić na kredyt, nie będą miały dostępnej ratalnej metody płatności w sklepie internetowym.

Jak szybko otrzymam decyzję w sprawie kredytu?

Zwykle zajmuje nam to mniej niż 15 minut.

Czasami może to potrwać dłużej – na przykład, gdy:

  • składasz wniosek w dni wolne od pracy,
  • Twój wniosek będzie wymagał dodatkowej weryfikacji,
  • serwery Biura Informacji Kredytowej są przeciążone lub niedostępne.
Co po kolei zrobić, żeby dostać kredyt na zakupy na raty?

1. Wybierz ofertę ratalną oraz liczbę rat. System pokaże Ci kwotę miesięcznej raty oraz symulację innych szczegółów oferty kredytowej.

2. Wpisz w odpowiednie pola formularza:

  • swoje dane osobowe: imię, nazwisko, PESEL, serię i numer dowodu osobistego oraz datę jego wydania i datę jego ważności, numer telefonu komórkowego i adres e-mail,
  • swoje dane adresowe: adres zameldowania oraz aktualny adres zamieszkania i korespondencyjny,
  • numer konta, z którego zrobisz przelew weryfikacyjny na 1 zł – jeśli będzie przez nas wymagany,
  • aktualne dane o swoich dochodach (w tym NIP zakładu pracy/ firmy), Twoje stałe wydatki miesięczne, liczbę osób na utrzymaniu oraz zobowiązania, które masz: kredyty i pożyczki, a także limity w koncie, karty kredytowe, itp.

3. Przeczytaj treści zgód i potwierdź akceptację oznaczonych zgód.

Kolejne kroki – jeśli wydamy wstępną pozytywną decyzję:

1. Jeśli przyjmujesz przedstawioną przez nas ofertę, zatwierdź ją – kliknij w "Zatwierdzam warunki oferty".

2. Pobierz formularz informacyjny oraz umowę. Prosimy, przeczytaj te dokumenty.

3. Jeśli akceptujesz warunki umowy, zaakceptuj ją – kliknij w "Zawieram umowę z bankiem".

4. Wybierz jedną z udostępnionych metod weryfikacji tożsamości.

Udostępniamy trzy metody weryfikacji tożsamości: weryfikacja kodem SMS, przelew weryfikacyjny na 1 zł – dzięki temu zweryfikujemy Twoją tożsamość. Możesz to zrobić poprzez Pay-By-Link (oraz przelew ELIXIR).

WAŻNE! Niektóre metody mogą być dla Ciebie niedostępne. Zależy to od tego, czy spełniasz określone przez nas warunki lub czy Twój bank obsługuje szybkie przelewy międzybankowe.

Weryfikacja kodem SMS:

  • kod wyślemy na numer telefonu, który został przez Ciebie podany we wniosku,
  • wpisz go w odpowiednie miejsce na ekranie,
  • zatwierdź go odpowiednim przyciskiem na ekranie.

Weryfikacja przelewem Pay-By-Link - w formatce przelewu dane uzupełnią się automatycznie.

Weryfikacja przelewem ELIXIR / Express ELIXIR – dane w formatce przelewu uzupełniasz samodzielnie. System udostępni Ci w tym przypadku podpowiedź z danymi do przelewu. Zwróć uwagę na opis przelewu – zalecamy użycie opcji „kopiuj – wklej”. Jeśli wydamy pozytywną – ostateczną – decyzję kredytową, od razu uruchomimy pożyczkę i wyślemy Ci e-mail z umową.

Czy muszę złożyć nowy wniosek, jeśli podczas wypełniania wniosku strona www z wnioskiem została przeze mnie zamknięta?

Nie w każdym przypadku.

Sprawdź skrzynkę e-mail (w tym folder "Spam"). Jeśli możesz powrócić do wypełniania i edycji poprzedniego wniosku, wyślemy na Twój e-mail link powrotu do wniosku. Dostęp do wniosku potwierdzamy dodatkowo kodem, który otrzymasz SMS-em. Jeśli zamkniesz wniosek na początkowym etapie, np. przed wpisaniem danych teleadresowych, musisz zacząć składanie wniosku od początku.

Jak szybko pieniądze trafią do sprzedawcy?

Zwykle następnego dnia roboczego po uruchomieniu kredytu. W dniu uruchomienia kredytu otrzymasz również:

  • wiadomość SMS i e-mail z informacją potwierdzającą zawarcie umowy o kredyt,
  • plik PDF z umową, zabezpieczony przed dostępem osób nieuprawnionych.

Jeśli masz pytania w sprawie wysyłki towaru, skontaktuj się ze sprzedawcą, który odpowiada za wykonanie umowy sprzedaży.

Dlaczego odmówiono mi kredytu?
  • Wnioski rozpatrujemy indywidualnie – decyzję przekażemy Ci online na stronie Twojego wniosku.
  • Wyślemy Ci ją na adres e-mail, który został przez Ciebie podany we wniosku.
Jak zweryfikujecie moją tożsamość?

Udostępniamy trzy metody weryfikacji tożsamości: weryfikacja kodem SMS, przelew Pay-By-Link oraz przelew ELIXIR.

Ważne! Niektóre metody mogą być dla Ciebie niedostępne. Zależy to od tego, czy spełniasz określone przez nas warunki lub czy Twój bank obsługuje szybkie przelewy międzybankowe.

Weryfikacja kodem SMS:

  • kod wyślemy na numer telefonu, który został przez Ciebie podany we wniosku,
  • wpisz go w odpowiednie miejsce na ekranie,
  • zatwierdź go odpowiednim przyciskiem na ekranie.

Weryfikacja przelewem Pay-By-Link
- w formatce przelewu dane uzupełnią się automatycznie.

Weryfikacja przelewem ELIXIR lub express ELIXIR – uzupełnij dane w formatce przelewu. System udostępni Ci podpowiedź z danymi do przelewu. Zwróć uwagę na opis przelewu – zalecamy użycie opcji „kopiuj – wklej”.

Nie ponosisz kosztów przelewu złotówkowego, po jego wykonaniu zwrócimy Ci kwotę przelewu na rachunek z którego przelew został wykonany.

Dlaczego muszę zrobić przelew na 1 zł i jak go zrealizować?

Jest to tzw. przelew weryfikacyjny, który udostępniamy jako jedną z metod weryfikacji tożsamości – dzięki niemu możemy potwierdzić Twoje dane.

Ważne! Gdy potwierdzimy Twoją tożsamość, uruchomimy kredyt.

Aby wykonać przelew weryfikacyjny możesz skorzystać z:

  • Pay-By-Link – to najszybsza opcja przelewu weryfikacyjnego (na 1 zł). Wybierz ją, jeśli bank prowadzący Twoje konto korzysta z takiej usługi. Nasz system kredytowy w takich przypadkach automatycznie przekieruje Cię do serwisu Twojego banku. Zaloguj się do swojego konta, a my uzupełnimy niektóre dane przelewu (nazwę odbiorcy, numer rachunku bankowego odbiorcy, tytuł przelewu, kwota przelewu). Następnie potwierdź przelew: kodem SMS lub w aplikacji mobilnej Twojego banku.
  • opcji tradycyjnego przelewu – jeśli bank prowadzący Twoje konto nie korzysta z usługi Pay-By-Link. Wypełnij formatkę przelewu w bankowości elektronicznej Twojego banku, wpisz następujące dane: nazwę odbiorcy: Alior Bank SA, numer rachunku bankowego odbiorcy w Alior Banku SA, kwotę przelewu, dokładny tytuł przelewu.

Dane do przelewu wyświetlimy na ekranie wnioskowania o kredyt oraz dodatkowo prześlemy Ci w wiadomości e-mail. Przed zrobieniem przelewu upewnij się, czy dane osobowe oraz adresowe w Twoim banku są aktualne i zgodne z tymi, które są wpisane we wniosku o kredyt.

Nie ponosisz kosztów przelewu złotówkowego, po jego wykonaniu zwrócimy Ci kwotę przelewu na rachunek z którego przelew został wykonany.

Z jakiego rachunku mogę wykonać przelew 1 zł?

Przelew zrób z Twojego indywidualnego konta. Może to być konto w każdym banku.

Nie możesz go zrobić z konta firmowego, wspólnego ani konta współmałżonka.

Czy otrzymam z powrotem 1 zł?

Tak – przelewy zwracamy w ciągu tygodnia.

Dlaczego po przelewie weryfikacyjnym 1 zł bank nie uruchomił kredytu?

Najprawdopodobniej w danych do przelewu jest błąd.

Prosimy – sprawdź, czy:

  • przelew został wykonany z konta, które mamy we wniosku o kredyt,
  • jesteś jedynym właścicielem albo współwłaścicielem konta,
  • jest to Twoje indywidualne konto,
  • dane osobowe oraz adresowe zarejestrowane w Twoim banku są takie same jak dane we wniosku,
  • tytuł przelewu jest dokładnie taki sam jak w e-mailu, który Ci wysłaliśmy.

Jeśli na skutek takich błędów nie będziemy mogli zweryfikować danych z przelewu – wniosek zostanie automatycznie anulowany w ciągu 10 dni od złożenia wniosku. Gdy anulujemy Twój wniosek, wyślemy do Ciebie e-mail.

Co mogę zrobić, jeśli przelew weryfikacyjny wykonany za pośrednictwem usługi Pay-By-Link został negatywnie zweryfikowany i moja tożsamość nie została potwierdzona?

Jeśli nie zostały przez Ciebie wykorzystane wszystkie metody weryfikacji, możesz wrócić do wniosku i wybrać inną dostępną dla Ciebie metodę.

Ważne! Jeśli wybierzesz weryfikację przelewem, np. Elixirem, przed ponowieniem przelewu upewnij się, czy:

  • Twoje dane osobowe i adresowe zarejestrowane w Twoim banku są aktualne i zgodne z danymi, które zostały podane przez Ciebie we wniosku,
  • tytuł przelewu jest dokładnie taki, jak zalecamy,
  • wykonujesz przelew z Twojego indywidualnego konta. Nie możesz go zrobić z konta firmowego, wspólnego ani konta współmałżonka.
Co mogę zrobić, jeśli kod SMS został przeze mnie wpisany niepoprawnie? Wpisałem niepoprawny kod SMS do weryfikacji tożsamości, co dalej?

Możesz podjąć trzy próby wpisania kodu SMS, który Ci przesłaliśmy.

Jeżeli nie udało Ci się poprawnie wpisać pierwszego kodu SMS, masz jeszcze możliwość dwukrotnego wygenerowania nowego kodu SMS.

Dlaczego nie mam ponownie dostępnej weryfikacji kodem SMS?

Prawdopodobnie zostały przez Ciebie wykorzystane trzy dostępne próby weryfikacji tożsamości kodem SMS. Skorzystaj z innej dostępnej dla Ciebie metody weryfikacji.

Dlaczego nie mam dostępnej metody weryfikacji kodem SMS?

Jeśli na etapie weryfikacji tożsamości we wniosku ratalnym online nie zaproponowaliśmy Ci metody weryfikacji SMS kodem oznacza to, że nie jest ona dla Ciebie w tym momencie dostępna.

Skorzystaj z innej dostępnej metody weryfikacji tożsamości.

Co mogę zrobić, jeśli w trakcie potwierdzania tożsamości kodem SMS strona www z wnioskiem została przeze mnie zamknięta?

Możesz powrócić do wniosku. Skorzystaj z linka, którego wysłaliśmy na Twój adres e-mail.

Ważne! Gdy powrócisz do wniosku, niestety nie skorzystasz już z metody potwierdzenia Twoich danych kodem SMS. Wybierz inną dostępną dla Ciebie metodę weryfikacji tożsamości.

Czy mogę anulować wniosek o kredyt przed jego uruchomieniem?

Tak – aby to zrobić, zaznacz opcję "Rezygnuję". Jeśli ją zaznaczysz, my anulujemy wniosek w naszym systemie.

Jeśli nie zrobiłeś jeszcze przelewu weryfikacyjnego na 1 zł, nie musisz nic robić – wniosek zostanie automatycznie anulowany w terminie do 10 dni. Gdy anulujemy Twój wniosek, wyślemy do Ciebie e-mail.

Jak otrzymam formularz informacyjny?

Formularz informacyjny dostarczamy Ci w trakcie wnioskowania o kredyt. Będziesz mieć dwie możliwości, aby się z nim zapoznać: bezpośrednio z ekranu wnioskowania oraz z załącznika w e-mailu (formularz będzie w formacie PDF).

Po uruchomieniu kredytu ratalnego

Jak mogę zalogować się po raz pierwszy do bankowości internetowej? Jakie dane są potrzebne do zalogowania?

Do bankowości internetowej Alior Online zaloguj się w kolejnym dniu roboczym po otrzymaniu od nas potwierdzenia zawarcia umowy kredytu.

Do pierwszego logowania będziesz potrzebować loginu – inaczej nazywamy go CIF-em albo identyfikatorem klienta. Jest to 8-cyfrowy kod, który Ci nadaliśmy.


Instrukcja pierwszego logowania do bankowości internetowej

Na stronie internetowej naszego banku:

  • kliknij "Zaloguj" w prawym górnym rogu ekranu.
  • wybierz "Alior Online" › "Zaloguj się" – przejdziesz na stronę bankowości internetowej,
  • wpisz swój numer klienta – CIF › kliknij "Dalej" › podaj kod SMS, który otrzymasz na podany (zaufany) numer telefonu (kod jest ważny kilka minut),
  • ustaw nowe hasło do logowania – hasło powinno mieć od 10 do 24 znaków oraz składać się z co najmniej jednej dużej, jednej małej litery oraz cyfry, możesz też wprowadzić znak specjalny – to zwiększy siłę hasła,
  • powtórz hasło w następnym kroku,
  • wybierz obrazek bezpieczeństwa, który będzie się wyświetlał przy każdym logowaniu.


Instrukcja każdego kolejnego logowania do bankowości internetowej

Na stronie internetowej naszego banku:

  • kliknij "Zaloguj" w prawym górnym rogu ekranu,
  • wybierz "Alior Online" › "Zaloguj się" – przejdziesz na stronę bankowości internetowej,
  • wpisz swój numer klienta – CIF › kliknij "Dalej",
  • sprawdź, czy pojawił się właściwy obrazek bezpieczeństwa,
  • wpisz wybrane znaki ze swojego hasła,
  • podaj kod SMS, który otrzymasz na podany (zaufany) numer telefonu – kod jest ważny kilka minut – jeśli ustawisz przeglądarkę jako zaufaną przy kolejnym logowaniu nie otrzymasz kodu SMS.
Gdzie znajdę numer klienta (CIF/ login/ identyfikator/ alias)?

Znajdziesz go:

  • w umowie ramowej – umowie, na podstawie której możesz korzystać z kanałów elektronicznych,
  • w umowie o dowolny produkt,
  • w przelewie zwrotnym – jeśli umowę o inne produkty (np. o konto osobiste lub oszczędnościowe) potwierdzono przelewem,
  • na naszej infolinii – 19 502,
  • na naszej stronie internetowej – możesz skorzystać z przypomnienia w poniżej opisany sposób.

Wejdź na stronę logowania w bankowości internetowej › wybierz "Problem z logowaniem" › "Przypomnij CIF" › wprowadź dane identyfikacyjne › odpowiedz na krótkie pytania i potwierdź, że to Ty się logujesz › przepisz kody, które otrzymasz od nas – w zależności od ustawionej metody autoryzacji – telefonicznie i SMS-em (albo tylko SMS-em – jeśli Twój numer jest zagraniczny) albo za pomocą powiadomienia PUSH w aplikacji mobilnej (potwierdź go PIN-em, odciskiem palca lub skanem twarzy).

Po pozytywnej weryfikacji na stronie wyświetlimy Twój identyfikator klienta – CIF.

Jeśli nie możesz skorzystać z żadnego z wyżej wymienionych sposobów – numer klienta podamy Ci także w oddziale lub naszej placówce partnerskiej.

Ważne!

Jeśli Twój login był nadany jeszcze w banku, który połączył się z naszym, nie zalogujesz się za pomocą tego loginu do Alior Online.

Do zalogowania w Alior Online potrzebny jest Ci CIF, nadany w naszym banku.

Znajdziesz go:

  • w dowolnej umowie podpisanej już z Alior Bankiem,
  • w przelewie zwrotnym – jeśli umowę produktową z Alior Bankiem (np. o konto osobiste lub oszczędnościowe) potwierdzano przelewem,
  • na naszej stronie internetowej – skorzystaj z przypomnienia,
  • w oddziale naszego banku lub naszej placówce partnerskiej,
  • pod numerem 19 502.
Co zrobić, jeśli podczas pierwszego logowania nie otrzymuję hasła startowego na telefon komórkowy?

Sprawdź w umowie, czy jest tam zapisany prawidłowy numer telefonu.

Jeśli nie – możesz go zmienić:

  • w naszym oddziale,
  • w naszej placówce partnerskiej – jeśli posiadasz aktywną kartę płatniczą.

Na naszej infolinii nie możesz tego zrobić.

Jeśli Twój numer jest prawidłowy, sprawdź:

  • czy nie masz przepełnionej skrzynki w telefonie,
  • czy Twój operator nie ma problemów technicznych,
  • czy masz włączoną opcję minimum 3G w telefonie,
  • czy masz włączony roaming – jeśli jesteś za granicą.

Jeśli wszystkie powyższe elementy są poprawne, wyłącz i włącz ponownie telefon.

Jeśli nadal hasło nie przyszło, prosimy, zadzwoń do nas: 19 502 lub 801 11 55 99.

Sprawdzimy, co się stało.

Jak zmienić login?

Za pierwszym razem użyj loginu, który Ci nadaliśmy. Potem możesz go zmienić – aby to zrobić, wejdź do bankowości internetowej Alior Online: "Ustawienia" (prawy górny róg strony) › "Autoryzacja i bezpieczeństwo" › "Rozwiń" › "Utwórz".

Co mam zrobić, jeśli zapomniałem hasła do logowania?

Jeżeli Twój dostęp do bankowości internetowej Alior Online został zablokowany lub nie pamiętasz hasła – spróbuj samodzielnie go odblokować lub zrestartować hasło. W tym celu, na ekranie wprowadzenia CIF lub hasła wybierz opcję: "Problem z logowaniem?", a następnie "Zablokowany dostęp lub zapomniane hasło". W dalszych krokach postępuj zgodnie z podaną instrukcją. Ponadto możesz zadzwonić pod numer 19 502 lub odwiedzić naszą dowolną placówkę.

Gdzie znajdę wysokość raty, termin spłaty, kwotę przyznanego kredytu?

Znajdziesz je w umowie o kredyt lub w naszym systemie bankowości internetowej Alior Online i bankowości mobilnej Alior Mobile – w szczegółach kredytu.

Ponadto w naszej dowolnej placówce i pod numerem 19 502 także otrzymasz te informacje.

Kredyt został uruchomiony, a nie wysłaliście mi harmonogramu i umowy na adres e-mail. Co teraz?

Aktualny harmonogram możesz sprawdzić i pobrać:

  • w systemie bankowości internetowej kliknij w "Pożyczka/ kredyt”, a następnie w zakładkę "Harmonogram spłat".
  • w aplikacji mobilnej Alior Mobile wybierz "Pobierz cały harmonogram".
  • pod numerem 19 502 – Wirtualna Asystentka poinformuje Cię o wysokości raty, najbliższym terminie spłaty, całkowitej kwocie pozostałej do spłaty oraz ewentualnych zaległościach. Z jej pomocą możesz również zamówić harmonogram spłat. Ponadto w tej sprawie możesz do nas zadzwonić pod numer 19 502 albo odwiedzić naszą dowolną placówkę.
W jaki sposób mogę spłacić ratę kredytu?

Możesz ją spłacić:

  • przelewem z Twojego banku: wpisz następujące dane: nazwę odbiorcy, numer rachunku do spłaty – wskazany w umowie kredytu, kwotę raty, tytuł przelewu – może być dowolny, np. "spłata raty nr 2/10".
  • przelewem w bankowości internetowej Alior Online lub aplikacji mobilnej Alior Mobile – jeśli masz u nas konto – znajdź opcję "Spłać ratę".

Opcję "Spłać ratę" włączysz po zalogowaniu do systemu bankowości internetowej. W tym celu kliknij na pulpicie w odpowiedni kredyt/ pożyczkę › "Szczegóły kredytu" › "Typ płatności" › "Zmień".

Jeśli włączysz automatyczną spłatę, pamiętaj tylko o zapewnieniu na koncie osobistym – z którego spłacasz kredyt – odpowiedniej kwoty w odpowiednim czasie.

Niestety – jeśli masz u nas konto, do spłaty raty nie możesz skorzystać z opcji zlecenia stałego.

  • gotówką w naszym dowolnym oddziale – nie pobierzemy od Ciebie za to opłaty,
  • gotówką w urzędzie pocztowym – ta opcja może być jednak płatna – zgodnie z cennikiem urzędu, pamiętaj jednak, że nie wysyłamy blankietów spłat.

Nie musisz uzupełniać adresu odbiorcy i nadawcy. Pieniądze wpłacaj na numer konta, który jest w umowie o kredyt i zgodnie z harmonogramem spłat.

W jaki sposób spłacić ratę przelewem z konta w Alior Banku?

Możesz go wykonać w bankowości internetowej, aplikacji mobilnej, w naszej dowolnej placówce lub telefonicznie.

  • W bankowości internetowej z górnego menu wybierz: "Płatności" › "Nowa płatność".

lub kliknij "Wyślij przelew" przy odpowiednim rachunku. Przelew potwierdź kodem z SMS-a.

  • W aplikacji mobilnej wybierz "Płatności", a następnie – interesujący Cię rodzaj przelewu.

Przelew potwierdź PIN-em autoryzacyjnym nadanym podczas aktywacji aplikacji mobilnej lub za pomocą odcisku palca lub Face ID.

  • W oddziale – będzie Ci potrzebny dokument tożsamości.
  • Możesz też zadzwonić pod numer: 19 502 (z sieci Play: 12 19 502) lub 12 370 70 00 (tel. stacjonarne i komórkowe), +48 12 19 502 lub +48 12 370 70 00 (z zagranicy).
Kiedy otrzymam harmonogram spłat kredytu?

Od razu, gdy uruchomimy kredyt – harmonogram wyślemy e-mailem.

Dodatkowo możesz go sprawdzić:

  • w bankowości internetowej: kliknij w "Pożyczka/ kredyt”, a następnie w zakładkę "Harmonogram spłat",
  • w aplikacji mobilnej – wybierz "Pobierz cały harmonogram"
  • pod numerem 19 502 – Wirtualna Asystentka poinformuje Cię o wysokości raty, najbliższym terminie spłaty, całkowitej kwocie pozostałej do spłaty oraz ewentualnych zaległościach. Z jej pomocą możesz również zamówić harmonogram spłat.

Dane dotyczące spłaty: termin, kwotę i numer rachunku, znajdziesz także w treści umowy kredytu.

Czy mogę kredyt spłacić wcześniej?

Tak.

W takim przypadku sprawdzamy Twoje wpłaty – jeśli pozwalają na rozliczenie i zamknięcie kredytu, zrobimy to. Zamknięcie kredytu potwierdzamy SMS-em. Możesz również otrzymać zaświadczenie o całkowitej spłacie w oddziale – za taki dokument pobieramy opłatę zgodnie z aktualną Taryfą Opłat i Prowizji Alior Banku SA dla Klientów Indywidualnych.

Jeśli wpłacona kwota nie pozwala na zamknięcie kredytu, wykonamy spłatę jego części. Zrobimy to w następujący sposób: na rachunku kredytowym pozostawimy kwotę na spłatę najbliższej raty – zgodnie z harmonogramem spłat. Resztą nadpłacimy kapitał, który pozostał do spłaty – zrobimy to tego samego dnia. Wysokość rat się nie zmieni, skróci się za to czas kredytowania (zmniejszy się liczba rat).

Jeśli chcesz, żebyśmy Twoją wpłatę rozliczyli inaczej, złóż stosowną dyspozycję – przed płatnością najbliższej raty:

  • w naszej dowolnej placówce,
  • na nasz adres korespondencyjny, który znajdziesz na stronie www.aliorbank.pl w zakładce "Kontakt",
  • pod numerami: 12 19 502 lub 12 370 70 00 (połączenia krajowe) oraz +48 12 19 502 lub +48 12 370 70 00 (połączenia zagraniczne).
Jak mogę otrzymać zwrot nadpłaty po spłacie całego kredytu?

Jeśli masz w naszym banku konto lub inne kredyty/ pożyczki i masz na nich zaległości w spłacie:

  • przelejemy nadwyżkę z rachunku kredytu na spłatę innych zaległości (kredytów/ pożyczek),
  • gdy pozostanie jakaś kwota, przelejemy ją na Twoje konto.

Jeśli nie masz innych kredytów/ pożyczek ani konta w naszym banku skontaktujemy się z Tobą, aby ustalić, co mamy zrobić z nadpłatą. Jeśli w ciągu 14 dni od rozliczenia kredytu nie uda nam się z Tobą skontaktować, zamkniemy rachunek kredytu, a nadpłatę przelejemy na nieoprocentowany techniczny rachunek w naszym banku. W tym przypadku wniosek o zwrot nadpłaty możesz złożyć:

  • osobiście – w naszym dowolnym oddziale,
  • telefonicznie – pod numerem 19 502.
Co się dzieje, jeśli nie spłacę raty w terminie?

Następnego dnia po terminie zaczniemy naliczać odsetki karne. Podejmiemy także działania upominawcze i windykacyjne, które są szczegółowo opisane w umowie.

Jak mogę zgłosić odstąpienie od kredytu?

Możesz to zrobić – bez podawania przyczyny odstąpienia – w ciągu 14 dni kalendarzowych od spełnienia warunku zawieszającego, o którym poinformujemy Cię w wiadomości SMS z potwierdzeniem zawarcia umowy.

Masz trzy możliwości:

  • pocztą – wypełnij oświadczenie w tej sprawie – wzór znajdziesz w umowie kredytowej. Następnie wyślij je na nasz adres korespondencyjny, który znajdziesz na stronie www.aliorbank.pl w zakładce "Kontakt",
  • w naszej dowolnej placówce,
  • przez telefon – zadzwoń pod numer 19 502 lub 801 11 55 99.

Inne pytania

Jak będziecie się ze mną komunikować w trakcie wypełniania wniosku o kredyt?

Będziemy się z Tobą kontaktować przez e-mail oraz SMS.

SMS-em otrzymasz:

  • kod dostępu do powrotu do wniosku – jeśli z jakiegoś powodu przerwiesz jego wypełnianie. SMS generowany jest za każdym razem, gdy klikniesz w link powrotny do wniosku, który wyślemy na Twój adres e-mail,
  • informację o konieczności wykonania przelewu weryfikacyjnego na 1 zł,
  • informację, że czekamy na przelew weryfikacyjny na 1 zł. SMS z przypomnieniem wysyłamy raz dziennie przez 5 kolejnych dni od złożenia wniosku lub do czasu otrzymania przelewu,
  • informację o ostatecznej decyzji kredytowej.

E-mailem otrzymasz:

  • informację o poszczególnych etapach, na jakich znalazł się wniosek, w tym link powrotu do wniosku dla wniosków złożonych, ale niedokończonych,
  • informację o konieczności wykonania przelewu weryfikacyjnego na 1 zł,
  • formularz informacyjny oraz umowę kredytu.
Z ilu znaków składa się kod autoryzacyjny do kontynuacji wniosku?

Z pięciu znaków.

Czy mogę otrzymać kredyt ratalny online, jeśli nie mam konta bankowego?

Niestety, nie.

Czy mogę otrzymać zaświadczenie z informacją o całkowitej spłacie kredytu?

Tak, odwiedź w tym celu nasz dowolny oddział. Za wydanie zaświadczenia pobierzemy opłatę zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji, która jest zamieszczona w umowie.